Wednesday 20 April 2011

Sejarah Dan Kebaikan Terapi Elektrostatik

TAHUKAH ANDA...?


Berdasarkan kajian Franklin(1752) terdapat satu cara alternatif untuk mencegah dan merawat penyakit manusia dengan menggunakan kesan medan elektrik yang dipanggil voltan tinggi digital terapi atau lebih dikenali sebagai Terapi Elektrostatik Frankli.
               Franklin ialah salah seorang doktor pakar dari German yang terkenal dengan teori “ Sinaran Dari Langit Ke Bumi ” pada tahun1752. Teori beliau telah terbukti apabila Franklin melakukan kajiansemasa ribut petir dengan menaikkan layang-layang sutera dan menyimpan arus elektrik dan merawat pesakit Gout.
              Franklin juga menegaskan diantara ruang udara antara Bumi dan Langit terdapat medan elektrik semulajadi dengan voltan yang unik.
              Untuk membuktikan teorinya, Franklin mengubahsuai generator motor geseran buatan German untuk membina Generator medan elektrik terbaru. Beliau menguji keberkesanan mesin ini terhadap lelaki yang mempunyai masalah insomnia ( susah tidur ) rheumatism, neuralgia dan penyakit yang lain-lain dan keputusan yang sangat menakjubkan tidak dipercayai serta menyakinkan diperolehi. Terapi potensi tinggi ini telah dilancarkan sejak 20 dekad lalu. Negara Eropah, Amerika Syakirat, Jepun dan negara maju yang lain sedang melakukan penyelidikan memajukan teknologi Terapi Medan Elektrik voltan tinggi ini sejak 200 tahun dahulu. Dengan menyatupadukan kajian micro molekular biologi perubatan angkasa dan medan elektrik terhadap hubungan manusia dan alam semulajadi, kajian secara bersiri tentang produk teknologi tinggi perubatan telah bermula.
              Berdasarkan kajian Fok Lok & Topra 1864 , mereka mencipta mesin baru. Jim Baisite telah mengubahsuai kajian tersebut dan mencipta mesin potensi Terapi terkini pada tahun yang sama.Rawatan telah dilakukan dengan menggunakan “ Induction Motor ”untuk terapi pesakit.
              Pada tahun 1928, MD Toshiyuki seorang berbangsa Jepun, melihat Jurnal Perubatan German yang telah diterbitkan suatu masa dahulu dibawah kajian tentang medan voltan tinggi penyelidikan beliau menunjukkan hasil yang menakjubkan keatas pesakit batuk kering yang menjadi sihat setelah menjalani rawatan selama beberapa bulan.
            Penyelidikan beliau juga ditambah dengan bukti-bukti dan laporan yang telah terbukti setelah beberapa dekad penggunaan medan elektrik voltan tinggi untuk pesakit batuk kering telah digunakann secara meluas di German dan ianya lebih dikenali sebagi “ Ion elektrik Elektrok Sihat ” .
            eMan Therapy telah dimajukan oleh eMan sebagai salah satu daripada teknologi tinggi dan produk terbaru didalam e-Perubatan. Mesin ini adalah berdasarkan perubatan alam semula jadi, mikro elektronik moden, biologi moden, perubatan tradisional dan teknologi terkini. eMan Therapy juga mempunyai Hakcipta Intelek untuk penggunaan orang ramai


APAKAH KEBAIKAN TERAPI ELEKTROSTATIK?
Terapi elektrostatik telah lama diamalkan khususnya dalam rawatan alternatif. Ia merupakan cara rawatan yang mudah, selamat, berkesan dan tiada kesan sampingan menggunakan getaran medan elektrostatik serta cas ion negatif. Terapi elektrostatik merangsang putaran ion negative dalam tubuh manusia, memecah lemak dalam darah bagi meningkatkan sistem peredaran darah serta meningkatkan metabolisme dan kesihatan badan tanpa kesan sampingan terhadap sistem tubuh manusia.
Dengan menggunakan Mesin Terapi DR.HEALTH 9000
Terapi elektrostatik dapat membantu :

  • Meningkat serta melancarkan sistem peredaran darah
  • Meningkatkan kandungan oksigen dalam darah
  • Meningkatkan Metabolisme Tubuh
  • Mengawal masalah tekanan darah tinggi
  • Mengawal kandungan gula dalam darah
  • Mengurangkan uric asid / sakit Gout
  • Memulihkan tenaga / stamina
  • MeningkatkanTenaga Batin
  • Melega dan melegakan kesakitan sendi dan urat saraf
  • Melegakan Asthma
  • Merawat masalah sukar tidur (Insomia)
  • Mengurangkan kandungan kolesterol & lemak dalam salur darah
  • Melegakan Senggugut dan haid tidak teratur.
  • Mengurangkan Sakit Otot/Belakang/Bahu dan Sakit Leher
  • Melegakan Migrain
  • Melegakan Stress dan meningkatkan daya ingatan
  • Daya Penglihatan Lebih Tajam
  • Membuang angin berlebihan dalam usus / membaiki sistem penghadaman
  • Mencegah Sembelit
  • Menggiatkan sistem perkumuhan untuk pembuangan toksin


Sel manusia mempunyai caj positif di bahagian tengah dan caj negatif di bahagian luar sel. Semasa sel melakukan tugasan harian, ia kehilangan caj menyebabkan sel menjadi reput. Terapi elektrostatik mengalirkan cas-cas ion negative berupaya menembusi semua peringkat dan bahagian badan melalui aliran meridian, lantas dapat sampai pada setiap sel untuk mencaj dan membaiki semula paksi semulajadi sel.


MENINGKATKAN PEREDARAN DARAH


Setiap hari jantung kita mengepam darah yang mengalir menerusi salur serta kapilari darah sejauh 12,000 batu dalam badan kita. Gelombang elektrostatik beserta cas-cas ion negative membantu saluran darah menjadi kembang, lantas meningkatkan peredaran darah yang membawa kepada peningkatan bekalan oxygen dan nutrien penting dan memacu rembesan semulajadi Hormon Tumbesaran Manusia yang diperlukan untuk pembaharuan sel. Apabila cas-cas ion negative ini menyentuh kulit manusia ia bertindak mengembangkan pembuluh darah, dengan ini darah dan oksigen akan bertambah. Terapi elektrostatik meningkatkan pengaliran darah ke sesuatu bahagian tubuh lalu menggalakkan peredaran oksigen dan nutrien seterus mengurangkan kesakitan dan bengkak. Terapi elektrostatik biasanya digunakan untuk sakit bahagian sendi dan otot selain digunakan untuk mengurangkan sakit selepas pembedahan. Terapi elektrostatik juga dapat mengurangkan tekanan (stress), masalah sukar tidur (insomnia) dan migrain disamping membantu meningkatkan sistem pertahanan badan bagi melawan jangkitan dan memperbaiki ketidakseimbangan sistem saraf.


Terapi elektrostatik merupakan kaedah rawatan yang menggunakan getaran dan cas-cas elektrik bagi tujuan rawatan. DR HEALTH 9000 merupakan alat terapi elektrostatik yang diperakui mampu membantu merawat pelbagai penyakit berkaitan salur darah dan sistem saraf tidak terkawal, memecahkan lemak dan kolesterol di dalam salur darah. Rawatan terapi elektrostatik pada asasnya menggunakan kaedah getaran elektrik bagi melancarkan serta memecahkan lemak pada kapilari darah. Salur darah yang tersumbat ini sebenarnya menjadi punca ke atas penyakit-penyakit kronik seperti darah tinggi, strok, kencing manis, gout dan sebagainya. Kaedah rawatan alternatif menggunakan elektrostatik terapi ini dapat membantu merawat masalah darah tinggi, strok, gout, batu karang, asma, lemah syahwat, senggugut, haid tidak teratur, penuaan, lemah-lemah sendi dan lain-lain.


TERAPI ELEKTROSTATIK - MUDAH, BERKESAN DAN SELAMAT



Kaedah terapi elektrostatik telah lama digunakan di negara Jepun sejak hampir 100 tahun lamanya. Rawatan terapi elektrostatik membantu merawat pelbagai penyakit yang berpunca daripada masalah saluran darah dan sistem saraf seperti masalah:


Darah tinggi

Kencing Manis

Rheumarthritis


Batu karang

Kolesterol tinggi

Asma / Lelah

Masalah buah pinggang

Masalah angin ahmar (strok)

Masalah salur jantung

Migrain

Gout / masalah uric asid

Haid tidak teratur / senggugut

Parkinson / masalah saraf

Lemah syahwat

Gastrik

Osteoporosis

Menopaus

Alergi

Arthritis / kekejangan otot

serta lain-lain masalah berpunca salur darah dan sistem saraf


SEBARANG PERTANYAAN, SILA HUBUNGI:

En.Effendy Harun 


Blog: http://www.fendigoldenwellness.blogspot.com/

MESIN TERAPI ELEKTRIK STATIK 6 FUNGSI - FISIOTERAPI MEDAN ELEKTRIK

FUNGSI TERAPI:

HIGH POTENTIAL
NEGATIVE POTENTIAL
LIGHT WAVE ENERGY
LOW VOLTAGE
ACUPUNCTURE
MAGIC PEN


TERAPI ELEKTROSTATIK ini menggunakan 60 gegaran per saat (60Hz) dan 9000V elektrostatik mampu membersih saluran darah, menguatkan sistem Imun dan menyelaraskan sistem saraf yang tidak terkawal.

dilengkapi dengan:
a)Energy Cuision untuk 2 orang boleh duduk- dan boleh ditambah sehingga boleh duduk dalam 1 terapi-8 orang
b)Sleep Energy Cuision- Untuk terapi sewaktu tidur
c)magic Pen dua Jenis-roller type dan acupuncture type
d)penebat kaki transparent-tidak perlu beli penebat kaki lagi
e)Kain pengalas 'energy cuision'- boleh dibasuh jika pad kotor dan berfungsi menghalang daripada 'energy cuision' calar-calar atau rosak


Keberkesanan Mesin? 
 
a)Kami ada membuka beberapa center untuk menguji keberkesanan mesin. Mesin yang dijual telah diuji keberkesanannya dibeberapa tempat 5 tahun sebelum mesin dipasarkan.Sudah tentu mesin kami mempunyai keberkesanan yang sama dengan mesin yang jauh lebih mahal terutama daripada mesin buatan Jepun kerana teknologi dan piawaian kualiti dipantau daripada syarikat Jepun sendiri.

b)Mesin kami mendapat kelulusan SIRIM dan TUV-ISO 13485 setaraf dengan mesin-mesin berkualiti yang lain.

c)Mesin kami diinsurankan dengan liability insurance RM 1 Juta oleh MULTI-PURPOSE BERHAD yang sudah semestinya melibatkan permantauan kualiti secara keluseluruhan.


ACCESORIES OF DR.HEALTH 9000


Electrostatik Detector

Magic Pen_Rollertype & Acupuncture
Getah Alas Kaki


Energy Cuision

Sleep cuision








c.Fungsi-Fungsi Paling Banyak dimiliki oleh Dr. Health 9000:
Harga leb
ih murah 2 kali ganda berbanding mesin terapi yang mempunyai fungsi yang sama dengannya;
a)High Potential: 1500V, 3000V, 6000V, 9000V (4 Gelombang berbanding dalam pasaran 3 gelombang sahaja 3000 V, 6000V, 9000V)

b) Negative potential: -1500V, -3000V, -6000V, -9000V (4 gelombang dan maximum output -9000V berbanding pasaran yang menggunakan 3 gelombang -1500V, -3000V,-4500 V serta maximum output -4500V sahaja)


c)Light wave energy- yang menggunakan 72,000 Hz untuk membuang lemak dan kolestrol dalam darah secara menyeluruh dengan lebih berkesan berbanding high potential dan negative yang lebih tertumpu pada saluran darah dan saraf)

d)low voltage- Untuk rawatan tidur selama 6 jam digunakan bersama pad tidur yang didatang khas untuk digunakan pada masalah kesihatan tertentu)

e)acupuncture-merangsang titik-titik acupoint yang tertentu dalam kaedah perubatan silam sejak 3000 tahun dahulu

f)magic Pen-digunakan dalam keadaan tertentu bagi melegakan kebas, sakit-sakit badan, bisa-bisa, sakit lutut, dll

Terapi elektrostatik merangsang saraf

Terapi elektrostatik merangsang saraf
Teknik menggunakan magic pen roller type



g)Negative Ionizer plasma cluther-pembelian berasingan

h)fungsi automatic mode yang mana 'peak' atau output voltage berubah daripada 3000 kepada 6000 kepada 9000 mengikut masa ke masa.


Sekiranya ANDA ingin mendapatkan maklumat lebih lanjut, atau ingin membeli alat terapi DR HEALTH 9000, sila hubungi:

En. Effendy Harun: 016-2176 079
atau email ke: effendyharun79@gmail.com atau effendyharun79@yahoo.com
Harga DR HEALTH 9000 : RM 7000

Waranti 5 tahun
Penghantaran adalah PERCUMA


No comments:

Post a Comment